De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alize Huurnink - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Alize Huurnink - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Suriname

Door: Alize huurnink

Blijf op de hoogte en volg Alize

03 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Paramaribo 31°

Zaterdag 1 maart begon dan eindelijk de langverwachte reis en stage naar en in Suriname. Na het best wel lastige afscheid waar de nodige tranen vloeiden konden we om half 12 vertrekken…. Of toch niet. Helaas hadden we te maken met een defect vliegtuig waardoor we moesten overstappen op een ander vliegtuig zodat we pas rond half vier konden vertrekken! Uiteindelijk zijn we na een goede vlucht rond half negen (Surinaamse tijd) veilig geland op Johan Adolf Pengel International Airport. Daarmee was de lange dag nog niet voorbij want ook de paspoort controle nam nog zo’n twee uur in beslag. Op het vliegveld werden we opgewacht door onze huisbazin Ingrid, waarna we eindelijk konden vertrekken naar onze verblijfplaats voor de komende vier maanden.
Daar aangekomen hebben we de slaapplaatsen verdeeld en konden we na de lange dag naar bed.
De eerste nacht ben ik wel veel wakker geweest, toch wel vreemd zo’n ander bed, andere kamer en andere geluiden.
De volgende dag was ik al weer vroeg wakker, dat komt natuurlijk door het Nederlandse ritme wat ik nog gewend was. Na het ontbijt heeft Ingrid ons al een stukje van Paramaribo laten zien en hebben we boodschappen gedaan. Ook hebben we bij een stalletje langs de kant van de weg kokosnoten gekocht waar we uit gedronken hebben, dat was erg lekker. ’s Middags kwam Chrystabelle langs, zij heeft ons nog wat dingen uitgelegd over Suriname en over stage.
’s Avonds zijn we met Ingrid en haar dochter ergens wezen eten met live muziek, dat was erg leuk, mede ook omdat de andere dochter van Ingrid meespeelde en zong! Al met al een geslaagde eerste dag, wel heel anders als dat ik gewend ben om op een zondag te doen. Ik wil nog op zoek naar een kerk waar ik me aan kan sluiten, dat hoop ik deze week te gaan doen.

Ondertussen zit ik al aardig onder de muggenbulten, de eerste dag had ik hier nog niet zoveel last van, maar nu hebben ze me toch te pakken gehad. Gelukkig heb ik er niet veel last van.

Maandag (vandaag) was ik weer als eerste wakker, al beter geslapen vannacht, alleen begon de overbuurman ‘s morgens vroeg al met klussen. En aangezien ik overal wakker van wordt..
Na het ontbijt hebben we voor de eerste keer het zwembad uitgeprobeerd, dat was erg lekker. Alleen werden we wel een beetje verrast door een regenbui, en die zijn in Suriname best heftig. Maar dat mocht de pret niet drukken, ben zelfs al een beetje verkleurd!
Morgen ga ik samen met Yvonne naar mijn stage adres om kennis te maken en de opdracht door te spreken. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, maar heb er wel veel zin in.

Zo dat waren de eerste dagen. Best even wennen aan alle nieuwe indrukken die je opdoet. Gelukkig kunnen we het met elkaar (Yvonne, Ingrid (student, dus niet de huisbazin), Anouk, Jamie en ik) goed vinden. Allemaal heel verschillend, maar toch gezellig!

Groeten vanuit het warme en toch bewolkte Suriname

  • 03 Maart 2014 - 20:03

    Angelique:

    Heej Alize,

    Wat leuk je eerste verslag vanuit Suriname. Ik kan mij voorstellen dat al die nieuwe indrukken nog erg moeten wennen. Maar over een week of twee weet je niet beter.
    Wij gaan je in elk geval volgen.
    Heel veel succes en veel plezier!!

    Groetjes,
    Angélique

  • 03 Maart 2014 - 20:06

    Fiola:

    Ha zus,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Wat een pech hè met de heen reis!
    Geniet van het weer, en succes morgen met je eerste dag stage!
    En een eigen zwembad...Maar we zijn niet jaloers hoor;)
    Zet je er binnenkort even wat foto's op van je verblijf ed?
    Wij zijn benieuwd!

    Groetjes van John & Fiool

  • 03 Maart 2014 - 20:34

    Romana:

    Super leuk om te lezen!! Ben echt heel erg benieuwd naar de volgende verhalen! Ik ben super jaloers en wil ook graag weer terug!! Ik heb een beetje last van heimwee denk ik :(

  • 04 Maart 2014 - 17:46

    Willie:

    Ermelo 4 maart
    Vanmorgen - 2 graden:(
    Fijn je verslag, wat een vriendelijke ontvangst daar.
    En de eerste regenbui heb je dus ook al mee gemaakt.
    Ben wel benieuwd naar je stage.
    Vergeet niet om foto's te maken!
    liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alize

Welkom op mijn profiel, je kunt hier alles wat ik meemaak in Suriname volgen!

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 13478

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: